

Ahoj Vilda,
K tým unašačom v B 70, B 73 su rovnake (rozdiel je iba v dražke potrebnej na pružinku, čo spaja pravý unašač s počitadlom). Potom v B 113 - 116, (B 700 nie som na sto 100% isty), B 730, CM 130 - 160 platí to iste, plus väčšia drsnosť vnutorneho obvodu praveho unašača, aby sa neprešmykovala gumička spojky pri funkcií záznam, alebo snímanie. Pri modeloch B 70, B 73 sa to častejšie prešmykoval a hrozilo namotanie pásky. Dočasne to vyriešili nahnutim kovoveho vystupu bližšie ku chladiču (B73) a tým dosiahli väčší tlak a znižili prešmykovanie.
Jozef:
Ne-e liší se to... na tom "mém" obrázku je jen nákres spojky, a na vrchu hřídele by byl teprve unašeč. U těch typů B7 je menší spojka, vlastně jen kladka, která otáčí unašečem z vnitřní strany jeho obvodu.. já sem pak dám i ten nákres pro řadu B7
Typ CM130 a 160 a B113 - 116 jsem v ruce nikdy neměl, tak nevím jak to u nich je, ale přijde mi že je mechanika převzatá z typu B7, alespoň tedy u B113 - 116
Vilda,
Ja neporovnavam B9 radu, tam je rozdiel to viem, také čierne zariadenie zo spodu, videl som to už. Zaujimavo riešena spojka. Ta kladka je potom od B 70 až po CM-ky, akurad je rozdiel v tej drsnosti unašača z vnútornej strany.Prve rady B 70,73 mali vnútro hľadké a serie od B 113 drsne, na vonok to nerozoznáš, iba ked sa toho dotkneš, ucítiš ten rozdiel.
Jozef:
Jo to potom jo.. špatně jsem to pochopil. Na B7 a dalších typech to bylo už podle mě líp a jednodušeji řešeno.
Idealne by bolo pouzit aspon 2-motorovy system ako to bolo v kazetaku SM260(1), co by posunulo tieto masiny o triedu vyssie.
balenoGLX:
To máš pravdu, ale škoda, že nerobili tie posledne CM-ky, už na väčšie kotúče ako 18, potom by museli použiť tri pohonne jednotky.Ale otázkou je koľko by to stálo?? A ako by stúpla hmotnosť?
balenoGLX:
Ale u cívkových magnetofonů byl po celou dobu motor na 220V a u kazetových přístrojů již byly motory na cca. 4,5V Ty podle mě nemají tak velkou sílu. Už když si vezmu hmotnost setrvačníku a nebo jaká je potřeba síla při převíjení cívek.
Souhlasím s BalenemGLX, že na průměr cívek větší, než 18 cm, je už nutná třímotorová koncepce stroje. Je potom na výrobci, jestli použije pro unášeče robustní asynchonní motory na 230 V zpravidla s pomocnou fází, nebo se dá cestou motorů napájených malým nebo vyšším napětím, které mohou být o něco menší, pokud jsou spojeny s unášeči nebo úplně malé, v případě, že jsou vysokoobrátkové. Pak je nutno použít k náhonu unášeče řemínku. Jako představitele prvního řešení lze uvést REVOX A 77 a všechny odvozené varianty a jako druhý případ Grundig TS 945, 1000. Řemínky jsem viděl na jednom třímotorovém magnetofonu Philips... Pro napájení motorů nebude použito napájení 4,5 V, protože pro potřebný výkon motoru by bylo nutno použít značný proud.
Ja osobne by som riesil 3 motory s jednosmernym napatim 24V, pricom motor pohonu zotrvacniku by bol riadeny tachogeneratorom. Zvysne dva motory by sa riadili cez klasicke regulatory motoru s tym, ze by sluzili aj ako brzdiace. Cely system sice vyzera komplikovane, ale v skutocnosti je velmi jednoduchy. Odpadaju tym padom nespolahlive mechanicke casti ako su spojky a brzdy - slabina cievkacov Tesla.
Komentáře jsou uzavřeny.
dik